4266 poze   34923 vizite

titanic

Titanic (Royal Mail Steamer-Vas postal regal) a fost un mare pachebot care s-a ciocnit cu un aisberg şi s-a scufundat în 1912. Al doilea din trio-ul de super nave, ea şi cele trei surori ale sale, RMS Olympic şi HMHS Britannic au fost concepute pentru a oferi fiecare câte o cursă săptămânală şi să domine afacerea transatlantică dintre Southampton şi New York pentru compania White Star Line. Construit la şantierele Harland and Wolff din Belfast, Titanic a fost cel mai mare vas din lume până la scufundarea lui. În timpul călătoriei sale inaugurale s-a ciocnit cu un iceberg la 11:40 pm, în ziua de duminică, 14 aprilie 1912 şi s-a scufundat în două ore şi jumătate, după ce s-a rupt în două la 2:20 în ziua de 15 aprilie 1912.Titanic a fost construit la şantierele Harland and Wolff din Belfast şi a fost conceput pentru a putea concura cu navele companiei rivale, Cunard, Lusitania şi Mauretania, cunoscute ca fiind cele mai rapide de pe Oceanul Atlantic . Titanic, împreună cu Olympic şi Britannic (denumită iniţial Gigantic) trebuiau să fie cele mai mari şi luxoase nave construite vreodată. Titanic a fost proiectat de directorul şantierului naval, Lord Pirrie, şeful departamentului de proiecte al şantierului, Thomas Andrews, şi managerul general, Alexander Carlisle. Construcţia Titanicului a început la data de 31 martie 1909. Nava a fost lansată doi ani şi două luni mai târziu, pe data de 31 mai 1911. Echiparea navei a fost terminată pe data de 31 martie a anului viitor.
Titanic avea 269 de metri lungime şi 28 de metri lăţime. Avea un tonaj de 46.328 de tone şi o înălţime de la nivelul de plutire până la puntea principală, 18 metri. Putea atinge o viteză maximă de 43 de km/h. Doar trei din cele patru coşuri ale sale de 19 metri înălţime erau funcţionale, al patrulea fiind folosit pentru ventilaţie. Titanicul putea să transporte un total maxim de 3547 de pasageri plus echipaj.
Titanicul era considerat apogeul siguranţei navei în caz de accident. A fost considerată practic "de nescufundat" de către proiectanţi. Nava era împărţită în 16 încăperi impermeabile despărţite prin uşi etanşe. Era proiectat să stea la suprafaţă cu patru astfel de încăperi inundate. Mai multe şi s-a scufundat.La vremea ei, Titanicul era de neegalat în lux. Oferea o piscină, sală de gimnastică şi sport, băi turceşti, o bibliotecă şi un teren de tenis. Camerele de zi de la clasa I erau placate cu lemn scump, mobilă scumpă şi alte decoraţiuni elegante. În plus, cafeneaua pariziană oferea o bucătărie superbă pentru pasagerii de la clasa I. Condiţiile de la clasa a II-a şi a III-a erau mai bune decât pe navele vremii respective. Titanicul avea 3 lifturi pentru pasagerii de clasa I şi un lift pentru pasagerii de clasa a II-a.

Comparaţia cu Olympic-ul

Titanicul era aproape identic cu nava ei soră, dar erau anumite diferenţe, unele concepute de Bruce Ismay, patronul companiei White Star Line, după observaţiile făcute pe Olympic. Titanicul avea un luxos restaurant parizian pe care Olympic nu l-a avut până în 1913. Altă diferenţă faţă de Olympic este iluminarea mai bogată pe punte. Acestea făceau ca Titanicul să fie cu 1004 tone mai greu decât Olympic.
images
images
images (1)
images (1)
images (2)
images (2)
images (3)
images (3)
images (4)
images (4)
images (5)
images (5)
images (6)
images (6)
images (7)
images (7)
images (8)
images (8)
images (9)
images (9)
images (10)
images (10)
images (11)
images (11)

Comentarii album • 0
Acest album nu are incă nici un comentariu.
Trimite mesaj Înapoi Nu poți trimite un mesaj fără conținut! Nu este permisă folosirea de cod HTML in mesaje. Mesajul nu a fost trimis din motive de securitate. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.ro Mesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.ro Mesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Ati trimis prea multe mesaje in ultimul timp. A apărut o eroare în timpul trimiterii mesajului. Vă rog încercați din nou. Mesajul a fost trimis.